۴ مطلب در تیر ۱۳۹۹ ثبت شده است

رهبر معظم انقلاب در یکی از سخنرانی‌های خود درباره جنایت آمریکایی‌ها در واقعه هفتم تیر صحبت کردند.

هفته حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه رهبر انقلاب +فیلمبه گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان؛ رهبر معظم انقلاب در سخنرانی که در تاریخ ۹۴/۴/۶ داشتند، درباره حادثه خونین هفتم تیر و جنایت‌ آمریکایی‌ها صحبت کردند.

ایشان فرمودند: از هفتم تیر تا دوازدهم تیر شما ببینید چقدر ترور، قتل عام و کشتار انجام شد؟ به تعبیر بعضی دوستان، خوب است این هفتم تا دوازدهم تیر را هفته "حقوق بشر آمریکایی" اعلام بکنیم.

 

 

 

 

 
 
 
 
Remaining Time -2:18
 
 

کد ویدیو

 

 

انتهای پیام/

صحبت‌های رهبر انقلاب درمورد جنایات خونین آمریکا +فیلم

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ تیر ۹۹ ، ۱۹:۵۱
اعظم سادات سرآبادانی

 

دبیرخانه مردمی حقوق بشر آمریکایی فراخوان پنجمین دوره جشنواره علمی و هنری «افشای حقوق بشر آمریکایی» را اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه مردمی افشای حقوق بشر آمریکایی، دکتر اسماعیل آجرلو دبیر این جشنواره ضمن اعلام این خبر افزود: این دبیرخانه مردمی پنجمین دوره جشنواره حقوق بشر آمریکایی را در گرایش‌های هنری و رسانه‌ای به همراه اولین مسابقه ملی حقوقی یا موت کورت را با موضوع «تروریسم هنری- رسانه ای آمریکا» فراخوان نموده است.

آجرلو افزود: موضوع محوری این دوره تروریسم هنری- رسانه‌ای پیرامون ترور سپهبد شهید سلیمانی است که به شکل ویژه به عملکرد اینستاگرام در حذف و سانسور آثار هنری و رسانه‌ای در ایام شهادت شهید سلیمانی می پردازد.

مسئول دبیرخانه مردمی حقوق بشر آمریکایی ادامه داد: مهلت ثبت نام گروه‌های علمی و حقوقی برای شرکت در مسابقه ملی مطالبه گری حقوقی پیرامون تروریسم هنری- رسانه‌ای آمریکا در ایام ترور شهید سلیمانی تا روز ۲۵ تیر ماه است. در بخش هنری و رسانه‌ای نیز گروه‌های کارشناسی ضمن رصد بهترین آثار هنری و رسانه‌ای در موضوع شهادت شهید سلیمانی، برگزیدگان را مشخص و تقدیر خواهند نمود.

گفتنی است علاقمندان جهت کسب اطلاع از پنجمین دوره جشنواره علمی- هنری افشای حقوق بشر آمریکایی و همچنین شرکت در مسابقه ملی یا موت کورت تروریسم هنری رسانه‌ای آمریکا می‌توانند به دبیرخانه مجازی به آدرس  www.us-humanrights.com مراجعه نمایند.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ تیر ۹۹ ، ۱۹:۴۵
اعظم سادات سرآبادانی

 

نقض حقوق بشر از سوی آمریکا بر همگان آشکار است اما تاکنون فکر کرده اید حقوق بشری که امریکا به آن پایبند است چه ویژگی هایی دارد؟

منظور از حقوق بشر آمریکایی چیست؟+ اینفوگرافیبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حقوق بشر اساسی ترین و ابتدایی ترین حقوقی است که هر فرد به طور ذاتی، فطری و به صِرف انسان بودن از آن بهره مند می شود، آمریکا حتی حقوق بشر را نیز دستمایه سلطه غیر قانونی خود برای سرنوشت ملت های جهان قرار می دهد و این یعنی سوء استفاده بی رحمانه از نام و عنوان حقوق بشر در جهت امیال و آمال غیر قانونی و فریبکارانه سیاسی، نظامی و اقتصادی قدرت های جهانخوار.

جاسوسی و نقض حریم خصوصی افراد، جنگ های غیر قانونی، ترور، لابی های پشت پرده سیاسی و نقض آزادی بیان، حمایت از فعالیت سازمان های غیردولتی و آزادی بیان با تقویت خدمات  اینترنتی به بهانه ارتقا حقوق بشر مدنظر خود و ... از جلمه اقدامات امریکا در نقض حقوق بشر است.

اینفوگرافی زیر حقوق بشر مدنظر امریکا را به تصویر می کشد، فضای گرافیکی زیر به خوبی نشان می دهد که امریکا در حمایت از حقوق بشر مورد پسند خود چه منافعی را دنبال می کند.

این اینفوگرافی به مناسبت 13 آبان روزر مبارزه با اسکتبار جهانی منتشر شده است.

برای نمایش عکس در سایز بزرگ بر روی آن کلیک کنید

 

منظور از حقوق بشر آمریکایی چیست؟+ اینفوگرافی

انتهای پیام/

اینفوگرافی حقوق بشر امریکایی

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ تیر ۹۹ ، ۱۹:۴۵
اعظم سادات سرآبادانی

حقوق بشر آمریکایی اجازه تنفس به شهروندان خود را نیز نمی‌دهد

تهران-ایرنا- منطق حقوق بشر آمریکایی امروز بیش از هر زمان دیگری به لکنت درآمده تا جایی که حتی اجازه نفس کشیدن به شهروندان رنگین پوست خود را نمی‌دهد و مردمی که به این موضوع اعتراض دارند را به کشتن و سرکوب تهدید می‌کند.

امروزه حقوق بشر علی‌رغم وجود برخی نارسایی‌های مفهومی و اختلاف‌نظرهای مبنایی و اجرایی، که در خصوص آن وجود دارد، به عنوان یکی از مهم‌ترین عناصر گفتمان حقوقی و سیاسی دولت‌ها و جوامع بشری مطرح است و نادیده گرفتن آن در سطح داخلی علاوه بر ایجاد بحران‌های متعدد منجر به چالش کشیده شدن کارآمدی و مشروعیت نظام سیاسی می‌شود و در عرصه بین‌المللی نیز محدودیت‌ها و موانع متعددی را به دنبال خواهد داشت.

بر این اساس، دولت‌ها برای حفظ و تداوم حیات سیاسی و انجام تعهداتی که به واسطه حقوق داخلی و خصوصاً حقوق بین‌الملل پذیرفته‌اند، ملزم به رعایت حقوق بشر می‌باشند. بدیهی است اهتمام به رعایت این حقوق توسط نظام‌های لیبرال دموکرات که داعیه دفاع از حقوق اساسی تمامی انسان‌ها را دارند و مشروعیت شان وابسته به آرای مردم است، ظاهرا از اولویت بیشتری برخوردار است.

آن گونه که واقعیات کنونی نشان می‌دهد، مسئله حقوق بشر قبل از این که برای دفاع از حقوق اساسی انسان‌ها باشد، دستاویزی برای بسط و گسترش منافع نامشروع قدرت‌های سلطه طلب جهان و ابزاری است که کشورهای غربی به خصوص آمریکا و اتحادیه اروپا علیه کشورهای مخالف خود، به کار می‌برند. از دیدگاه آنان کشورهایی که از نظر ایدئولوژی، اقتصاد، سیاست و...، تابع دیکتاتوری مخوف غرب نیستند و در جهت تأمین منافع منطقه‌ای و جهانی آنان گام برنمی‌دارند، دشمن تلقی می‌شوند و باید با هر وسیله‌ای، خصوصاً موضوعاتی نظیر دفاع از حقوق بشر، دموکراسی، مبارزه با تروریسم و... که در افکار عمومی جهان مشروع جلوه می‌نماید، از میدان به در شوند. در همین خصوص دنیا شاهد اقدامات نژادپرستانه و ضدحقوق بشری دولت آمریکا علیه شهروندان خود است.

شهر میناپولیس آمریکا در روزهای گذشته صحنه اعتراضات خشونت‌بار به قتل نژادپرستانه یک مظنون سیاه‌پوست به نام «جورج فلوید» به دست یک افسر پلیس بوده است. شهردار میناپولیس اعلام کرد از ساعت ۸ شب جمعه به وقت محلی در این شهر مقررات منع آمد و شد برقرار است. جاکوب فری همچنین افزوده است این مقررات از ساعت ۲۰ به وقت محلی آغاز شده و تا پایان هفته (یکشنبه) تمدید خواهد شد.

اعتراضات گسترده و ملتهب در شهر «مینیاپولیس» واقع در ایالت مینه‌سوتا، در حالی برای سومین روز پیاپی ادامه پیدا کرده است که این بار معترضان به سراغ منبع اصلی اعتراضات خود، یعنی مرکز پلیس این شهر رفته‌اند. مردم میناپولیس در اعتراض به نژادپرستی نهادینه‌ شده علیه سیاه‌پوستان تظاهرات‌هایی برگزار کردند که به خشونت کشیده شده و گزارش‌هایی از سرایت آنها به چندین شهر دیگر وجود دارد.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی کشورمان در توئیتر درباره اعتراضات کنونی در آمریکا اعلام کرد: صدای معترضان در آمریکا باید شنیده شده و سرکوب آمریکایی‌های رنج‌ دیده و محدودیت رسانه‌ها باید سریعا متوقف شود؛ در این توئیت آمده است: «جمهوری اسلامی ایران از قتل تاسف‌بار سیاه‌ پوستان ابراز تاسف کرده، تبعیض نژادی مرگ‌آور در آمریکا را تقبیح می‌کند و از مقامات آمریکایی می‌خواهد که عدالت را در خصوص اینگونه قتل‌ها اجرا کنند. وزارت امور خارجه کشورمان چهارشنبه هفتم اردیبهشت ماه نیز در توئیتی دیگر عنوان کرده بود:‌ «۶ سال پس از التماس‌های اریک گارنر که می‌گفت «نمی‌توانم نفس بکشم!»، این بار جورج فلوید، یک سیاه‌پوست دیگر، بعد از بازداشتی بی‌رحمانه و غیرانسانی جان خود را از دست داده است. به نظر می‌رسد خشونت پلیس ایالات متحده آمریکا علیه سیاهپوستان هیچ حد و مرزی نمی‌شناسد و مانند همیشه، پاسخ آمریکا به درخواست اجرای عدالت، به کارگیری خشونت و زور بیشتر است.

ترامپ در واکنش به هجوم معترضان به مرکز پلیس شهر «مینیاپولیس» و آتش زدن آن، در صفحه توئیتر خود نوشت: «نمی‌توانم بایستم و تماشا کنم که چنین اتفاقی برای شهر بزرگ میناپولیس می‌افتد. مشکل فقدان رهبری است. وی با ابراز نارضایتی از عملکرد شهردار مینیاپولیس در مقابله با این اعتراضات، افزود: «یا جاکوب فرِی، شهردار چپ‌گرای افراطی بسیار ضعیف این شهر، خودش را جمع‌وجور می‌کند و شهر را تحت کنترل درمی‌آورد، یا من گارد ملی را اعزام می‌کنم تا این کار را به درستی انجام دهند. رئیس‌جمهور آمریکا همچنین در توئیت دیگری ضمن توهین کردن به معترضان آمریکایی به کسانی که علیه خشونت پلیس با رنگین‌پوستان این کشور تظاهرات کردند، نوشت: «این اراذل و اوباش، به یاد و خاطره جورج فلوید بی‌احترامی می‌کنند و من اجازه نمی‌دهم این اتفاق رخ دهد. ترامپ سپس به تهدید آنها روی آورده و گفت: «با تیم والز، فرماندار مینه‌سوتا صحبت کرده و به او گفتم ارتش در تمام مسیر با اوست. هر مشکلی باشد ما کنترل را به دست می‌گیریم، اما زمانی که غارتگری شروع شود، شلیک هم شروع می‌شود!

رییس جهموری آمریکا در حالی مردم کشور خود را به شلیک کردن تهدید میکند که در موارد متعددی از جمله مردم ایران داعیه‌دار استیفای حقوق شهروندی و حقوق بشر است. چهره بزک کرده دولت مردان آمریکا زمانی نمایان تر می‌شود که با زیر پا گذاشتن تمامی ادعاهای حقوق بشری خود، علنا مردم کشور خود را به شلیک تهدید می‌کنند! منطق حقوق بشر آمریکایی امروز بیش از هر زمان دیگری به لکنت درامده تا جایی که حتی اجازه نفس کشیدن به شهروندان رنگین پوست خود را نمی‌دهد و مردمی که به این موضوع اعتراض دارند را به کشتن و سرکوب تهدید می‌کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ تیر ۹۹ ، ۱۹:۴۲
اعظم سادات سرآبادانی